Marina Yonetsu

米津真理奈

fruit 米津真理奈
Egg 米津真理奈
Contact-8 米津真理奈
Contact-2 米津真理奈
Crow 米津真理奈
Someone’s day 1 米津真理奈

《経歴》
1994 大阪生まれ
2017 富山ガラス造形研究所 研究科 修了
2020 金沢卯辰山工芸工房  ガラス工房修了

《受賞歴》
2017 富山ガラス造形研究所卒業制作展 優秀作品賞
2018 富山市美術展 インスタレーション部門 優秀賞

《展覧会歴》
2018 第7回現代ガラス展in山陽小野田〔おのだサンパーク〕
 富山市美術展インスタレーション部門2018〔旧富山市立小羽小学校〕
2019 アートフェア東京2019〔東京国際フォーラム〕
2022 BIWAKOビエンナーレ
 KOGEI Art fair Kanazawa

「日常的に生じる破壊とそれをもとに戻そうとする、ものの内側と対峙することをテーマに、ガラスを主軸に制作する。一度鋳造したガラスを再加熱し急冷することでヒビを入れ、バラバラに割れたガラスをもう一度再構築する行為を通して、存在することや死について思索している。
一度壊れたからこその美しさを、自ら体験した破壊を再解釈したときに生まれたモチーフに託して制作する。」

再構築したガラスに油彩でペイントを施されている、他にはない空気を感じさせる唯一無二の作品です。

《Career》
1994 Born in Osaka
2017 Completed the Graduate School of Toyama Glass Art Institute
2020 Completed glass workshop at Kanazawa Utatsuyama Kogei Kobo

《Award History》
2017 Toyama Institute of Glass Art Graduation Exhibition Excellence Award
2018 Toyama City Art Exhibition Installation Category Excellence Award

《Exhibition history》
2018 7th Contemporary Glass Exhibition in Sanyo Onoda [Onoda Sun Park]
Toyama City Art Exhibition Installation Section 2018 [Former Toyama City
Koba Elementary School]
2019 Art Fair Tokyo 2019 [Tokyo International Forum]
2022 BIWAKO Biennale
KOGEI Art Fair Kanazawa

“With the central theme of exploring the inner essence of objects, the continuous process of destruction in our daily lives, and the subsequent endeavor to restore them to their original state, I craft artworks primarily using glass as my medium. By reconstructing shattered glass, I contemplate notions of existence and mortality.
I imbue the motifs that arise from my reinterpretation of personal experiences of destruction with the inherent beauty of something that was once broken.”

It is a one-of-a-kind work that has a unique atmosphere, painted with oil paints on reconstructed glass.

More Information